日本のアニメ/ゲームの今昔を語る海外アニメ/ゲームファンの反応

日本のアニメ/ゲームの今昔を語る海外アニメ/ゲームファンの反応

4chan   /v/   雑談系   2019年11月23日     1


我々が失ったものを思い出そう

In remembrance of what we've lost.

これだからリマスターは嫌いなんだよ。少し現代化するだけで作品に宿ってるものが吸い上げられて真空みたいになる

This is why I hate remasters, just one touch of modernity creates a soul vacuum that ruins the entire production.

これは現代化とかじゃなくてただ低クオリティーなだけだ。高校時代の俺のほうが上手い

This isn't even modernity, this is just 'shit quality art'. I seriously could have drawn better in high school.

このリメイクのさらに悪い点は声優の演技のひどさだ。オリジナルのたくやは新しいたくやのような退屈な喋りではなかった

The one super shitty thing about the remake is the voice acting is much worse, original Takuya didn't sound super bored when he spoke like new Takuya

なぜ上の方が表情豊かで感情的なんだ? このゲームをプレイしたことはないが、上のバージョンが何を感じているのか正確にわかる。下の方はよくあるアニメの泣き顔だ

damn why is the upper one so much more expressive and emotional? I didn't even play this game, and I can tell exactly what the upper version feels. Lower one is a generic anime face with some tears.

これは嫌だな。インターフェースも前より悪くなっている

that's disgusting. even the interface is worse than before.

宿ってる
宿ってない

SOUL
SOULLESS

私が不思議に思うのは、多くの日本人アーティストが「そうだ、宿ってない見た目のよくあるアニメ絵の描き方を学びに行こう」と考えてることだ

What bothers me about alot of japanese artists is most of them going "yep, I'm gonna learn how to draw anime in the most generic soulless looking way".

そっちのほうが売れるから。責めるなら客のほうにしろ

That's what sells. Blame the consumers.

この古いほうも当時としては「よくある」絵だったんじゃないの

That old art was pretty generic for its time

こうなる本当の理由は、AAA開発者が「どうすれば良いゲームを作ることができるのか」を考えなくなったからだ。彼らが考えてるのは「次のサイコーなゲームをどうやって売り抜けようか?」ってことだ
質より量のアプローチの中、「good」程度のゲームがスタンダードになってる現状で、質の高いゲームよりも平凡なゲームを作る方が、AAAスタジオにとっては賢明なビジネス的判断なんだよ。だから俺たちは「Half Life3」の発売をいつまでも待ち続ける羽目になっている
アーティスト/ライターは、その作品がクソであることを100%わかってるが、それを改善することは許されない。新しいポケモンのゲームのように、初期案を受け取った上層部が、それをわざわざ書き直してさらに悪いものにすることもある

The real reason for this is that AAA developers are no longer thinking 'how can we make a good game?' They're thinking 'How can we sell out next ten games?' In a quantity-over-quality approach, it's a smarter business-decision for AAA-studios to make mediocre games than good games because 'good' games set a standard. Notice how we're still waiting on Half Life 3? The artists/writers are usually 100% aware that their current work sucks shit, but they're prohibited from making it better. In some cases like in the new Pokemon games, you literally have upper-management taking the initial draft and rewriting it deliberately to make it worse.

「3」じゃないですが新作が発表されたようです。このコメントは発表の数日前のものです

アーティストの個人的な作品を見るのはいつも面白い。彼らが携わったゲームや映画とは大違いだ

It's always funny to see an artist personal work and its way different than the game or movie they worked on.

>我々が失ったもの

我々は何も失っていない。ゲームはそこにあるんだからプレイすればいいだろう

>what we've lost ? We haven't lost anything, those games are still there, you can play them.

>またいい作品が作られることを期待などせずに、ずっと同じ作品を愛し続ければいい
本当それ

>Just keep doing same content for ever instead of expecting people to make good things once more I guess that is true


許してはいけない

NEVER FORGIVE

これ

JUST

いつも自分はこういう「古いほうがいい、新しいほうは駄目」みたいな寝言はどっちでもいいわと思ってるんだが、これはちょっと気になるな。その古いほうの衣装はとてもセクシーだ(胸穴開き、オペラグローブ、ニーハイストッキング)なぜここまで大きく変えた? 開発者は昼食にこれは大げさすぎるだろうとか考えたのだろうか

I usually don't care about this "old good new bad" nonsense, but this one actually bothers me. That old outfit (boob window, elbow gloves, thigh-high stockings) is so sexy. Why such a big change? The only thing I can think of is the developers thought the outfit was too high-class for what looks like a lunch date or something.

このリメイクは全年齢対象のレーティングに収めるために多くの変更がなされた

Because the remake is all ages so presumably many changes were made so it would stay within the rating they wanted


>澪のおいしそうな太ももが棒きれにされたこと
許されない

>Mio's delicious thighs reduced to sticks Unforgivable.

右、右、左、左、左、左、右、右、どちらでもない、左

right, right, left, left. left. left, right, right, neither, left

>盲目のアホどもが左のほうが駄目なことに気づかないこと
どちらも下手糞だ。ひとつだけ価値があるとすれば、他人のアートを再解釈することに意味などないというのを教えてくれることだ

>All the blind ass retards who don't notice that some of the left is even more retarded. They're both poorly drawn crap. One just has the benefit of not having to reinterpret someone else's art.

何で神奈がルキナになってんだよ? 新しいアニメのデザインは嫌いだ

Why the FUCK is Kanna just Lucina now? I fucking hate nu-anime design

この男にはなりたくはないが、なんてゲーム?

I hate to be that guy, but what game?

YUNO

YUNO

ありがとう

thanks

実際のところ、YUNOってどうなんだ? アニメはクソに見えたが、それはその画像のような改悪だったのか?

Is YUNO actually good? The anime looked like horeshit, but I'm guessing that's just a poor adaptation like the stuff in your pics?

うん、ゲーム本編と同じ長さのエピローグが平気なら問題ない

Yes if you can stand an epilogue that is as long as the game itself.

これはVNDBで最高評価を受けたゲームだ。アニメは、以前あったOVA(エロのためだけに作られた)と同様にスピンオフみたいなもんだ

It is the highest rated game on VNDB for a reason. The anime is just another awful spinoff of it, just like the previous OVA they did (which just made shit up to get to the sex faster).

YUNOは面白い? VNはゼロエスケ-プと逆転裁判しか知らないが、自分に合うだろうか

Is YUNO great? I don't know much about VNs outside of Zero Escape and ace attorney. Will I like it

エロゲだぜ
あと逆転裁判はVNではない、アドベンチャーゲームだ

It's porn. Also Ace Attorney isn't VN, it's an adventure game.

先月プレイしたが、このゲームを最大限楽しむためには、相当の紳士でなければならない。ファンサービスを華麗にスルーし、キャラやプロットを楽しむためにはね。宿ってないリメイクはプレイしなくていい
最後の5分くらいまでは本当の本当に楽しんだよ。良作だった

I just read it last month and you have to be a pretty big pervert to get the most out of it, to look past the fan service and enjoy the plot and characters. Do not play the soulless remake. I really, really enjoyed it until the last probably 5 minutes. It is very good.

素晴らしいゲームだよ、いくつかのエロが特定のシーンを台無しにしてたけどね
終盤は駆け足で、エンディング近くに非常に物議をかもすエロシーンがある
なんにせよ、今でも最高のビジュアルノベルのひとつであるといえる
Let's Play (YU-NO) - Part 1 [Prologue Day 1] - Youtube

Great game although I felt some of the eye candy ruined the tone of certain scenes. The ending is rushed and there is a very controversial ero scene near the end. Still one of the best visual novels out there.https://www.youtube.com/watch?v=TRNQ5IkHdlk

>非常に物議をかもすエロシーン
今度は何だよ? 死んだオヤジでもファックするのか?

>very controversial ero scene near the end What now? Do you fuck your >dead dad or something?

いや、自分の娘
ここの住民みたいに耐性があればいいが、外の人間には駄目だろう

Nah you pleasure your daughter. To people here that is tame but not to people from outside this site.

そのテレビの位置おかしいだろ

the position of that tv makes no sense

ユーノとするのは問題ない。クソなエロシーンは、オアシスで隣にユーノが寝てる状況で、嫁が死んだ直後なのに出会ったばかりの女とヤッたところだ

There's nothing wrong with fucking Yuno, the shit sex scene was the one with the random chick near the oasis while Yuno is sleeping next to you right after your wife died.

YUNOのアニメは見たほうがいい?

Should I watch the YUNO anime?

最初の10話はとても良かったが、その後は急降下だった。最初は好きだったんだが、最後のほうでは一瞬でも付き合うのが嫌になったよ
見たところで、この物語がどんな勢いで落ちていくか想像することもできないだろう。悪いこと言わんからやめとけ

First 10 Episodes are godlike, but afterwards it drops hard. loved it at first, but at the end i hated that i even wasted a second on it. you can't possibly imagine just how fucking hard this story jumps the shark. seriously, you are not ready

YU-NOはゲームはおすすめですがアニメは見ないほうがいいです


DESIREのAsenheim版(※ ロシアの翻訳グループによる非公式翻訳版)は、この作者のビジュアルノベルの中で最もよかった

・Windows版の素晴らしいグラフィック
・オリジナルのPC98版音源による素晴らしい楽曲
・マジ最高な翻訳(堅苦しくない) おそらく一人の翻訳者によりじっくり時間をかけて行われた

EVEは様々な要因によって少し悪い(余計なものを挟んで2、3倍の長さになっている、ひとりではなく複数の翻訳者、手が加えられたグラフィックがオリジナル版にこだわり過ぎている)
他は見る必要がない。YUNOとXenonの一部の「原作に忠実な翻訳」を見るに、菅野ひろゆきはまさにウンコだった。DESIRE翻訳版は、作者以上の才能のある作家による完全な書き直しだった

Asenheim version of DESIRE is the only truly good VN by that author. - Superior Windows-port graphics. - Superior PC-98-original music. - MOTHERFUCKING AWESOME TRANSLATION (of the "loose" kind) made by a single translator who evidently had a hella time doin it. Eve is somewhat worse due to variety of factors (twice-to-thrice as long with all the extra being pure padding, team of translators instead of a single one, remade graphics adhere to original too much). The other ones aren't even worth a look. As "true to source material" translations of Yu-No and, partially, Xenon, evidence, Hiroyuki Kanno's was absolute rock bottom shit. DESIRE translation is essentially a full rewrite by a guy incomparably more talented a writer than the author was.

ここまで言わなくてもと思いますがDESIREもEVEもおすすめです


昔のララが恋しい。デザインのことじゃない、彼女の性格だ。新しいララは生意気さが足りない

God, I miss old Lara. Not for her design, but for her personality. NuLara doesn't have any of her cocky confidence.

シリーズを重ねるごとに太ってるのか? 最初の頃はこんな風ではなかったような

is she getting fatter each game? i dont remember her looking like that on the first one.

この太いララは、彼女がまだまだスーパーモデルみたいに見えると言ってきた人々へのお返しじゃなかったか?

Wasn't bulky Lara a direct response to people complaining that she still looked like a supermodel?

女性キャラが実際に女性のように見え、肌を見せることを許されていたのを覚えているか?
あの頃は楽しかった、懐かしいね

Remember when female characters were actually allowed to look like women and show of some skin? good times, I miss those times.

どっちもブスやん

They're both ugly.

真面目に右のほうがエロい

Right is unironically hotter


今のティファは宿ってない整形韓国人みたいだな

Tifa now looks like a soulless plastic Korean.

>今のティファは宿ってない整形韓国人みたいだな
しかし映画の14歳の彼女はすでにアジア系だった

>Tifa now looks like a soulless plastic Korean But she was already Asian in that 14 year old movie.


悲しいのはこれがグッドリマスターのひとつだってことだ

The saddest part is that this is one of the GOOD remasters.

よくわからんのだが、なぜ彼女の顔を長くする必要があったんだ。何か問題があったのか? 旧モデルと比べてどうこうとかではなく……誰がどういう理由でこの選択をしたんだ?

I still don't understand why they needed to make her face slightly longer. What was wrong with it? It's not that it's better or worse in comparison to the old model but... who made that choice and why?

結局のところ、リマスターのスタッフはより優れた開発環境を持ってはいるが、オリジナルのスタッフほどの技術がなかったのだと思う。批判はいくらでも言えるが、手抜きとは言えない。特にFF8のリマスターのようなものと比べると、彼らは真面目にモデルやテクスチャーを作り直したんだろう。しかし、オリジナルは初期のPS2ゲームであるにもかかわらず、リマスター版が再現できなかったほどの豊かな表現力や驚くほど細かなアニメーションがあった。ユウナはかつて、少し悲しげではあるが決意のこもった表情をしていたかもしれないが、リマスター版では虚ろな眼差しに置き換えられていた。そして、それはすべて技術力の低さ、あるいはその欠如に帰着する

I think it just comes down to the artists in the remaster not being as skilled as the originals, despite having better technology. You can criticize the remaster all you want, and it does deserve it, but you certainly can't call it lazy. They really went all out when it came to remaking the models and textures, especially compared to stuff like the new FFVIII release. But despite being an early PS2 game, the FFX models were very expressive and capable of surprisingly subtle animations that the remaster failed to capture. While Yuna might have once had a slightly pained but determined expression in the original, it's replaced with a blank stare in the remaster. And that all comes down to skill, or the lack thereof.

2010年以来、スクウェア・エニックスは何らかの理由で、見た目がいいかどうかにかかわらず、女性の顔を長くしてきた。アクアとリマスターのユウナでさえ、何らかの理由でそうなった。また、彼らは新しいディシディアでティナ(FF6)もそうした

Square Enix for some reason ever since like 2010 has been giving their women really long faces regardless if it looks good or not. Even Aqua and remaster Yuna who are canonically in their late teens have it for some reason. They kind of also did it to Terra (FF6) too in the new dissidia.


連中がエステルにしたことは最後のジェダイを思い出させた

What they did to Estelle is some Last Jedi shit.

それは新しいアートスタイルの問題ではなくて、オリジナルではエステルの表情パターンは40種類ほどあったのが、リマスターでは8種類くらいに減らされのが問題なんだよ

The new art style isn't the problem, the problem is that Estelle originally had like 40 different expressions and the remaster dropped it down to like 8.


爺さんがいつも言ってたことを思い出すよ「20代でリベラルでなければ心がない、30代で保守でなければ脳がない」 31になった今、リベラルは異質に見える

I remember my grandpa always said something like "if you arent liberal in your 20s you have no heart if you arent conservative in your 30s you have no brain". I do find liberals completely alien now, at 31.

その引用は何百年も前からあるものだが、それでも非常に弱気なものであると思わざるを得ない。現実を目の当たりにして、全てを投げ捨てて殻にでも籠っていろ

Quote is hundreds years old and it still comes across as an extremely cowardly one. Get hit with reality so you just give up on everything and become a husk.

お前の爺さんはバカだ、冗談じゃなく

Your granpa was stupid, no joke

俺は34だがその引用は初めて聞いた
お前の爺さんはクールだ

I'm 34 and never heard this quote until now. Your grandpa sounds pretty cool.


お前らが生まれる前のアニメのほうが良かったのは何でだろうな

Why was animation so objectively better before most of /v/'s current userbase was born?

バブルだったからって他のanonが言ってた

Bubble Economy and what the other anons said.

80年代は日本国内での"開拓時代"であり、国外にも目が向き始め、実験的なクソに対してもより許容するようになり、ルールは減り、人々は利益よりも創造性により力を入れていた。中間搾取はまだ初期段階で、成長の余地もあり、制作には冒険があった

the 80s was essentially the "wild west" era of Japanination, it was starting to reach outside the country and it was more open to experimental shit, there were less rules and people are working more on creativity instead of profitability. Pandering was still in its infancy and there was room to grow, productions were an inherent risk

私は90年代初頭にアニメにハマった
それは全て最近アメリカでローカライズされたか、アニメコンベンションで獲得したグループによってファンサブされた80年代のものだった
当時の私のお気に入りは、めぞん一刻と気まぐれオレンジロードだった
Anime Expo 1994 - Dealer's Room - Youtube
時々、当時の小さなファンベースを懐かしく思う

In the early 1990s I got into anime. It was all stuff from the 80s that recently got localized in America or fansubbed by groups which could be acquired at anime conventions. My favorite anime at that time was Maison Ikkoku and Kimagure Orange Road. https://www.youtube.com/watch?v=w7yV4o-phVQ Sometimes I miss when anime had a smaller fanbase.

この戦ってるアニメなに

what anime is this fight from

横から付け加えると、アニメはこの数十年間、業界としてとても大きく成長してきた。しかし、それは1クールアニメの誕生を意味しており、量の方が重要であったため、企画に関わるアニメーターやスタジオの数は増え始め、物事をより駆け足で進めるようになった。残念なことに、これは品質を犠牲にしなければならないことを意味した
その結果、各クールで10億話のアニメを見ることができるが、優秀な監督や情熱的なスタッフのおかげで、価値のあるアニメは2、3作しかない

また、センパイ・コウハイ関係が日本社会の柱であることも、あまり役に立っていない。なぜならそれは彼らのビジネス感覚の鈍足化を意味するからだ
日本が80年当時のように、精密機器産業やロボット産業でさえ、支配的な地位に近づいていないのはそのためだ

To add on to other anon's answers, Anime as an industry has grown incredibly over these past decades. However, this meant the birth of seasonal anime, which means quantity was more important, so the number of animators/studios on a project began to increase to make things more quickly. Unfortunately this meant that quality had to suffer. As a result we get a billion shows each season, with only two or three having any value because of exceptional directors or passionate teams. It also doesn't help that the Senpai/Kouhai relationship is a pillar of Japanese society, because it means their Business senses move at the speed of molasses. Imo it's why Japan hasn't been anywhere near as dominant in the electronics or even robotics industry as it was during the 80's.

当時、ほとんどのアーティストは実際の人体構造を意識していたし、理屈に縛られることなく理屈に基づいて絵を描く方法を知っていた
現代のアーティストは、人間とはどのようなものかを考えもしない。だから「現実的な」キャラクターを作るように求められたとき、彼らは考えられる限りの汚いことをさせることしかできない。おまけにデザイン資料を軽く見ている(例:ウルフェンシュタインの新作と新しいスターウォーズ)

Most artists back then had studied actual human anatomy and knew how to base their drawings on the reference without being constrained by it. Artists today don't have any idea how a human physiology is structured, so when they're asked to create a 'realistic' character, they just shit out the ugliest piece of filth they conceivably can and then take a shit on the design document for good measure (examples: the latest Wolfenstein and the new Star Wars cash-in).

>ミヤザキ
いいこと言うね

>miyazaki I can feel your pretentiousness from here

アーティストは今でも人体を勉強しているんだよアホ

Artists are still studying anatomy today, you stupid fag.

つまり……ミヤザキは小さな女の子を観察するのが好き?

so....Miyazaki likes looking at little girls?


うむ、でもゲームならヴァイオレットエバーガーデンよりフェイトのゲームしたいよね

yeah, but i'd rather play a FATE game than Violet Evergarden

おい左下なんだそれ

wtf is that bottom left

それはEmiya Alter Extra 2.0 The Electric Boogalooか何かだ
今では1人のサーバントに約6種類のバージョンがあり、追加の商品展開ができる

That's Emiya Alter Extra 2.0 The Electric Boogaloo or whatever. Every single servant has about 6 different versions now because that lets them sell extra merchandise.

Electric Boogaloo(エレクトリックブーガルー) = 面白半分にでっち上げた続編にとりあえず付ける副題

全てゴミだ
特に下は全て顔つきが違うが、これは全て違うアーティストが描いたからだろう

It's all trash. At least the bottom shit doesn't have sameface, even that's only because they're all from different artists.

Fateを見たことも読んだこともないが、馬とフタナリの同人誌には永遠に感謝したい

I have never watched or read Fate, but i will be forever thankful for doujins, especially horse and futa ones.

新しいデザインのほうがずっといい。タイプムーンは大きなお友達のものだし、作品はエロの素材でしかないんだから

New designs are way better. Type moon is for pretentious kids, and the works are only good source material for porn.

100%同意。彼らは元から同じ顔なんだよ、それを違うとか言ってる奴らは無理やり目を背けながら言ってるだけだ

100% agree, they have severe same face syndrome and anyone who argues otherwise is just ignoring it on purpose


1997 - 2007 はアニメのアートスタイルに関しては最高の10年間だった

1997 - 2007 was the best decade in terms of anime artstyle.

それらが人気があったかのように言いたいようだが、それは違うだろ

You keep posting this like it represents the popular trends and it sure as fuck doesn't

いやいや、お前の好みはおかしい

fuck no. you have NO taste.

正しい
Viper CTR な

truth for me, its viper ctr

>viper
ほんとにな
ソニアが懐かしい

>viper based I fucking miss sogna

フロントミッションのアートワークは、当時のスクウェアソフトの狂気のデザインの中で最後の砦だったことを覚えている

I sure remember when Front Mission artwork was the bastion of sanity amidst Squaresoft's crazy designs at the time.

3のストーリーは最高だったね

3 was the best FM story.


これやたらとネタにされてますが元ネタはこちら

左のほうがビールがでかい

left has bigger beer

右は問題ない、だが左のほうが技術的には上だし一般的なアニメ絵との違いが出せてる点でも優れている

The right is fine for what it is, but left is obviously superior on a technical level and is better simply for being different than generic anime.

乳袋じゃなければ右でもよかったんだが。あと二人とも帽子があまり似合ってない

I would like right a lot more if it wasn't for the boob sockets. they look especially stupid in hat outfit

このゲームは二つの絵柄を選べるんだから、ビフォーアフターとは違うぞ

in that game you can pick any of the 2 styles, so it's not an actual before and after


下で良くなったのは右端のトムボーイだけだな

Only the tomboyish far right got improved in the lower image

詳細

Gib source

あねよめカルテット

Ane Yome Quartet

anonたちよ、どっちを選ぶ?

Alright anons, which version would you?

両方

At the same time

同意せざるを得ない

The only acceptable response


悲劇だな。なぜショートヘアの子はいつも勝てないのか

suguhas murder is a tragedy god fucking dammit why cant the short hair cuties ever win bros


どれがいい?

Which one?

00以外のすべて

all of them except 00

00>>>>>残り

00>>>>>rest

80年代
むしろ難しいのは90年代と00年代のどちらのほうがキモイかだな

80s. The tougher question is whether 90s or 00s more disgusting.


印刷に適した画を探すために数百もの美術書を読んできた自分からすると、アニメのアートスタイルは80年代後半から90年代前半にピークに達したと100%断言できる
現代のアニメ(およびアートワーク)の一般的な色使いは、あまりにもフラットすぎて勾配や陰影がないし、同じ顔だらけなのも問題だ。また、古いアニメスタイルのキャラクターのほうが、はるかに「重さ」がある
印刷物として許容できるものを探していると、1995年頃から、それ自体が画としての標準を満たしているものを見つけることが難しくなっていった

As someone who has gone through literally hundreds of art books looking for good images to make prints out of, I will 100% absolutely say Anime artstyle in general peaked probably late 80s, early 90s. The colouring in general on modern anime (and artwork) is just way too flat and lacks shading gradients, also there is far bigger issue with sameface. There also tends to be far more "Weight" to the characters in the older anime styles. When going for stuff that will make decent prints, it becomes harder and harder from about 1995 onwards to find stuff that actually looks up to standard as an image on it's own.


現代のアニメスタイルでは「いいオンナ」は描けない。現代アニメにミサトやプリスのようなキャラはいないことに注意してほしい。現代アニメは型にはまらない可愛らしさを目指している。80年代のアニメもまた同様の方向性を持っていたが、半デフォルメスタイル(元祖はドラゴンボールかジブリか)で制作されたため、多様なデザインによる幅広いバリエーションを可能にした
現代のアニメは、可愛らしい10代の女の子(アイドルグループにいるような少女を参考にしている) を作ることを基本としたトンネル・ビジョンであり、それは完成されているが、それ以外はすべて犠牲になっている

Modern anime style doesn't work with "babes", notice how you don't have Misato or Priss babe characters in modern anime. Modern anime is aimed towards non-stylised cute. 80s Anime was also very cute oriented but did it in a more stylised semi-chibi style (Think OG Dragonball or Ghibli) which allowed a lot more variation in character designs that worked because it was far more stylised. Modern anime has tunnel vision based around making adorable teenage girls (based heavily on the type of young teen girl that appears in idol groups) and it's perfected that, but it's been at the cost of everything else.

>多様なデザインによる幅広いバリエーション
自分で何言ってるのかわかってなさそう

>more variation in character designs You have no fucking clue what you are talking about

現代のアニメは、80年代や90年代のアニメと比べ、あらゆる面で間違いなく均質化されている。たとえばドラゴンボールだ。いろんな姿や形、様々な大きさの幅広いキャラクターが登場する。一方現代のアニメでは全てが13歳に見える女の子やコピペのような高校生だらけだ。大人が必要になったら、13歳の少女を連れてきて、彼女を大きくし、より大きなおっぱいを与えるだけだ。だから30代であるはずの「母」が、ほとんど17歳のように見える
有名なアニメガールが80年代と90年代のキャラばかりだというのは偶然ではない。攻殻機動隊の少佐を現代的なアニメ風にするには、かわいい16歳に見せなければならない

Modern Anime is absolutely way more homogenized on every level than anime in the 80s and 90s. Just look at Dragonball for example and the wide range of characters that come in all sorts of shapes and sizes and different styles, while in modern anime, everything just looks like a 13 year old girl or literal copy-paste high school guy, if they want an adult, they take the 13 year old girl, scale her up and give her bigger tits. That is why you get "Mother" characters who are supposed to be in their 30s and they look at most like a 17 year old. It's no coincidence every notable anime babe is from the 80s and 90s. They can't even do Major from GitS in a modern anime style without making her look like a cute 16 year old.

このアニメは50話くらいは必要だったな

god this anime needed like 50 ep


自分のスタイルを何十年も変えずにいるのってそんなに難しいことか?
90年代後半と10年代前半の作品では、彼のアートスタイルに大きな違いはない
それは良くも悪くも成長しなかっただけなのか、それとも彼のスタイルが時代に先んじていたからなのか?

Is it that difficult to keep one's style stable over decades? His artstyle doesn't look much different between his late 90 works and his early 10s works. Is that because hadn't improved very much through those years or was his old style just ahead of its time?

ほとんどのアーティストは、好むと好まざるとにかかわらず、時間とともに変わっていく。ジョジョがいい例だ

By and far the majority of artists change over time whether they like it or not, for a good example see JoJo's bizarre adventure

彼はもう流行ってないからマッチョをやめたってだけだろう

He deliberately made them less macho because it wasn't trendy anymore.


>乗り遅れた
やっちまった

>miss the thread Fuck.


海外では逆転裁判だけでなく日本でADVジャンルのゲームは大体ビジュアルノベルって呼ばれてますね

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1: 名無しchan 返信

昔は味の素、今はキューピー
自分は昔は味の素派だったがその味の素もいつの間にかキューピーみたいになった
尖ったものより万人受けを狙ったソツの無い絵柄になっていくのは仕方ないとは言え味がない

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