海外のゲハ「ソニーはPS5で日本市場を獲りたいらしいが……どう思う?」 海外の反応

海外のゲハ「ソニーはPS5で日本市場を獲りたいらしいが……どう思う?」 海外の反応

4chan4chan9/20202

海外の反応系ヘッドライン

スレの雰囲気

価格決定から“日本同時発売”、SIE ジム・ライアンCEOに聞く「PS5発売までの軌跡」

>昨日(日本時間・9月17日早朝)、世界に向けて発信しなければならなかったことは多数あったのですが、私個人にとっても、「日本での発売とアメリカでの発売が同じ日だ」と公表することは、なにより重要なことでした

>私たちはより多くの時間を費やして、日本の主要なパブリッシャーと良い関係を築くために、多くの交渉が行なわれています。スクウェア・エニックスやカプコンはもちろん、コーエーテクモなどとも非常に良好な関係を保っています。すべての日本のゲームパブリシャーと密接な関係を持つことが大きな戦略的目標だったんです

>ライアン:日本のゲーム市場と日本のゲームコミュニティは、PlayStationにとって、世界で最も重要な市場の一つです

>北米と同時発売日を設定したことや、日本のパブリッシングパートナーとの関係に注目していることなど、私たちが日本市場に向けて示している注目と集中を評価していただき

(https://av.watch.impress.co.jp/docs/series/rt/1277888.html)>Yesterday (Japan time, early morning of September 17th), there were many things that I had to send to the world, but for me personally, "The release in Japan and the release in the United States are the same day. It was of utmost importance to announce that. >We have a lot of negotiations going on to spend more time and build good relationships with major Japanese publishers. We have a very good relationship with Koei Tecmo as well as Square Enix and Capcom. It was a big strategic goal to have a close relationship with all Japanese game publishers. >Ryan: The Japanese game market and the Japanese game community are one of the most important markets in the world for PlayStation. >We would like to thank everyone for their appreciation for the attention and concentration we are showing to the Japanese market, such as setting a simultaneous release date with North America and paying attention to the relationship with Japanese publishing partners.


はいはいワロスワロス

Yeah, they can go fuck themselves.

日本オタク涙目案件

cry more weebnog

これやな。これを見てPS4を売り払ったわ。アメリカの価値観で業界を腐らせるくらいなら日本で失敗してくれ

Pretty much this. I sold my ps4 because of this shit, I hope they fail in japan instead of poisoning the industry with "american values".

これをやめない限りPS5が日本で受け入れられることはないね

Japan will unironically never accept the PS5 until they fix this


PS5の馬鹿でかいデザインが日本のユーザーに受けるとは思えない
あと日本市場はスイッチとスマホが中心となってるわけで、もはや専用の据え置き機には興味がないように見える

I do not think the PS5 hueg design will appeal to the Japanese audience Also Japan is basically Switch and Mobile central now because that is what they are into now, they are no longer interested in dedicated home consoles


上手く行くとイイネー。日本ではポータブルのコンセプトが完全に受け入れられてるし、PS4はスイッチより既に終わってる3DSと争ってるレベルだけどな

Good fucking luck with that, Japan has embraced the portable console concept fully and the PS4 is competing with the 3DS, a literal dead system more than it does with the Switch over there.

どうしてこうなった?

What went wrong?

在庫ガー
PS5待ちダカラー

but muh inventory issues but muh everyone is waiting for PS5

公平を期すために言うと、2か月後にPS5が出るのに今PS4を買うのは馬鹿げているだろ

to be fair this, it'd be retarded to buy a PS4 right now, with PS5 2 months away.

草。その言い訳は日本の売り上げスレで何年も前から使われてる。PS3はPS4が出たあともそれなりに売れていた。PS5が出る前にPS4が死んでるのは悪い兆候なのは変わらん

LOL this is the cope excuse used for literal years in Jap sales threads. PS3 continued to have somewhat decent sales for a while when the PS4 came out. PS4 dying in Japan before PS5 is out doesn't bode well.

スイッチはPS4の4年後に出て、数か月間は品切れが続いていた。いまではPS4にダブルスコアをつけようとしてる
おまえは人々が三年前からPS5のためにPS4を買うのをやめたと言いたいんか

Switch came out 4 years after PS4 and outsold it in a matter of months. It's now closing on (if it hasn't already) doubling it's sales. Are you saying people stopped buing PS4s and have been waiting for PS5 for 3 years now?

日本が据え置き機を好きじゃなくなったのは明らかだけど、この画像を見る限りPS4が全く売れてないというのは間違っている。日本でPS4は十分に売れていた

It's clear Japan doesn't like consoles anymore but that chart makes it look like barely any PS4s sold which isn't true. There were still plenty of PS4 sales in Japan.

どこがや。PS2より売れなかったPS3よりさらに売れてないんだが。PS3はPS4が発表されたあとも毎週1万台以上は売れていたのに、PS4は数カ月前から週1000台売るのにも苦労している

Were WERE It still sold less than the ps3 which already sold less than the before. The ps3 also still did easy +10k every week with the ps4 announced while the ps4 struggles getting 1k sales per week for months now.


それでも、日本のメーカーはスイッチよりPSに集まるのよね

And yet, PlayStation gets more Japanese support than Switch

名前おせーて

Give me a name

Xboxでさえスイッチよりもサポートされてるんだよな

Even xbox gets more japanese support than Switch.

>AAAの和ゲーはPSに集まるのよね
直しておいたぞ。低予算のゲームは数多いし、乙女ゲーはスイッチ独占になっている

>they get more AAA jap support fixed that for you. there's ton of lower budget games. Otome games are now switch exclusive

ディスガイアの最新作は米国ではスイッチ独占だし、日本でも両機種持ちがPS4版を選ぶとは思えん

The latest Disgea is releasing Switch only in the US I doubt anyone in Japan would get it on PS4 if they have a Switch.


日本では据え置き機の台数はほぼすべての世代にわたって減少し続けている。そして買うときはより小型のハードを好む傾向がある。あの巨大なPS5が日本人の好みに合致するとは思えない

Japs have been buying less and less home consoles almost every gen. And when they do, they tend to prefer smaller consoles. I doubt the massive PS5 will be their taste.

大きさとか完全に無関係だから。プラットフォームが気に入るかどうかに関係なく、日本人が望むゲームはすべてハードにロックされている

>FF7R
>FF16
>バイオ8
>ドラゴンズドグマ2
>モンスターハンターワールド2
>無双
>テイルズ
>鉄拳
>ソウルキャリバー
>ニーア
>キングダムハーツ
>ストリートファイター
>ギルティギア
>サムライスピリッツ
>KOF
>エースコンバット
>ソウルシリーズ

日本で期待されてる大作ゲームはすべてPS5で出るし、日本でもPS独占のタイトルは多いだろうな

The problem is that this is completely irrelevant, whether they like the platform or not all of the games they want will be locked to the hardware>ffvi-r >ffxvi >resident evil village >dragons dogma 2 >monster hunter world 2 >next big warriors game >next tales of game >next tekken >next soul calibur >next nier >next kingdom hearts >next street fighter >next guilty gear >next samurai shodown >next king of fighters >next ace combat >next souls game All the big games that they want in Japan are coming to PS5, many of them won't even be available outside of Playstation in Japan too.

>PC版もあります
>PS4版もあります

>*Also Available on PC >**Also Available on PS4

PSの台数はスイッチに及ばなくても、サードは集まるわけよ
この年末だけで世界で1000万台を売り上げてゲーム史上最高のハードになることが運命づけられてるわけ

Playstation will sell less consoles than switch but third partie will stand buy them It's going to do 10 million units this holiday season alone, it's destined to become the best selling console in the history of games.

>この年末だけで世界で1000万台を売り上げてゲーム史上最高のハードになることが運命づけられてるわけ

スマン、ここネタスレだったんだね

>It's going to do 10 million units this holiday season alone, it's destined to become the best selling console in the history of games. Sorry, I didn't realize this was joke thread,

>日本におけるPS5独占タイトルのリスト
>このうち、任天堂のタイトルと同程度に売れるのは3本か4本くらいであること
>ドラゴンズドグマ2みたいなゲームをまるで日本で大いに期待されてるかのように並べること(前作はマルチで100万本売れただけ)
>格ゲーはPCのほうがラグが少ないことに気付いた格ゲー民。日本でも格ゲーはPC版が選ばれること

無駄なリスト作成乙。日本のゲーマーは携帯機を好むこともよく知られている。たしかにPS5は数百万台は売れるだろうけど、スイッチほどは売れないし、PS4の数字を超えることもない

>lists the whole exclusive lineup of PS5 in Japan for its lifetime >only three or four of which will sell on par with Nintendo games >listing filler like Dragon's Dogma 2 like it's a big anticipated title in Japan (DD only sold a million on MULTIPLE PLATFORMS for example) >all these fighting games that will also come on PC which is where most FGC people, even the Japanese, will be playing it, because they realized PC is less laggy Good try though. It's well-known that Japanese gamers overwhelmingly prefer portables. Yes PS5 will still sell millions but it won't sell as much as the Switch or even overtake PS4 numbers.

肝心なところをスルーするなよ。日本のユーザーが何を望んでいるかは関係がない。彼らはPS5を買わなければいけないんだよ、なぜならサードはいつもPSプラットフォームから移行することを拒否するからだ。サードは最初の1年で900万台売れるPS5を選んだほうが、同じ期間に3000万台売れるスイッチに移行してソフトの売り上げを減らすよりもマシだと考えている

You're missing my point, it doesn't matter what Japanese consumers want, they will have to buy PS5, because third parties will refuse to move from that platform at any point in time. third parties would rather support a PS5 that sells 9 million in it's first year, than debase themselves by moving to the switch if it sold 30 million in the same timeframe.



>昨日だけでなく 6月のプレゼンテーションでも、日本発のゲームタイトルを多く紹介しました。もっとたくさんあるんですよ

>日本のゲーム開発者やパブリッシャーの多くは、5、6年前には、モバイル(スマートフォン向け)を主要なプラットフォームとして追求することを考えていました。しかし、ここ2~3年で彼らはゲームコンソール、特にPlayStationに戻ってきています。これは業界レベルの現象と認識しています

妄想の世界に住んでおられる?

>And not just yesterday, but in our June presentation, we showed a lot of game titles that originated in Japan. There are many more. >A lot of Japanese game developers and publishers were looking to pursue mobile (for smartphones) as their primary platform five or six years ago. But in the last couple of years they have returned to gaming consoles, especially the PlayStation. We recognize that this is an industry-level phenomenon. Just how delusional is he?

大草原。この無能はモバイルプラットフォーム向けのゲーム開発と家庭用ゲーム機向けのゲーム開発は全くの別物で、中小企業が自身のビジネスモデルを危険にさらしてまでPS5向けのゲームに突っ込むことはないということを理解してないのだろうか

Lmao. Doesn't this retard realise that game development for mobile platforms and home consoles are two drastically different things and small companies wouldn't risk their business model to invest into making games for PS5?

何が妄想なんだ? 多くの日本メーカーはモバイルゲームは持続可能ではないことに気がついたんだよ。気まぐれな客しかいない競争激しい市場だから。新作を成功させることは非常に難しく、不可能に近い。一方、PCやゲーム機なら安定した収益を得ることができる。スクエニやバンナムといった大企業はスマホとゲーム機の両方で上手くやってるけど、カプコンは10年前からスマホに挑み続けているけど一度も成功したことがない

What? A lot of japanese developers found out that making mobile games wasnt sustainable because it's an ultra competitive market with a super fickle audience, it's quite hard to almost impossible to release a new mobage and have it be successful. Whereas releasing a game on PC and console is stable and generates a known amount of revenue. Big companies like SE and Bamco release successful mobile games AND console games while Capcom has been trying to break into mobile for a decade and never succeeded once.

これな
ポケモンマスターズポケモンなのに爆死した。小規模な会社はスマホに予算を突っ込み、ゲームが失敗したかそもそもリリースできなかったかで死んでいった

This. Pokemon Masters is a total flop despite being fucking Pokemon. Smaller devs have outright died because they put all their eggs in the mobage basket and their games failed, or in some cases, never even made it to release.

思い出したんだが
ポケモンのMOBAってどうなった?

That reminds me What happened to that shitty Pokemon MOBA?

沈黙状態。ゲームが2014年に発表されてたら大成功してたかもしれんけど、ゲーフリはインターネットエクスプローラーでも使ってたんだと思われ

dead silence, if the game was announced like in 2014 I would bet it would have blown up, but Gamefreak must have used internet explorer or something.


連中は日本の会社をクソみたいに扱ってなかったか? アメリカ時間でのオンラインミーティングを強いたり、翻訳者を用意しなかったり、日本語がわかる人間がいなかったり、リリースするために表現の修正が必要だったりすることは、余裕なく開発している小さな会社にとっては死活問題だ。おれの知る限り西洋の会社にはこういったことはしていない。アメリカでもヨーロッパでもない、日本だけだよ。カリフォルニアのSIE本社は日本のゲームを嫌いなんだということを行動で示している

Weren't they treating Japanese developers like shit? Forcing them to hold online meetings on US hours, not providing a translator nor having a Japanese speaker amongst them, telling them that they had to censor their games or be refused, which, if you're some tiny developer struggling to make games or even a smaller studio, it's like having to face an oppressive state that constantly abuses you. As far as I know they didn't do this to western developers. Not American or European. Just the Japanese. Sony California hates Japanese games, their deeds speak louder than press releases.

まるで90年代の任天堂みたいだな

Sounds a lot like 90s Nintendo.

まあね。当時そういったことがあって以来ずっと続いてる相関関係だ
皮肉なことに、PS4の成功はXboxがやらかしてる間に小規模な会社の販売プロセスを緩和したことも一因となっている。いまのソニーは権力を乱用する暴君だよ。子供たちのことを考えてくれないかという名目で、自分たちのポリコレ思想を押し付けようとしている今のカリフォルニアそのものだ

Yeah, that's the correlation that people have been making since it's happened. It's really ironic because part of the PS4's success came from easing the publishing process for small developers, which Xbox made a living hell for them. Now Sony are the tyrants and abusers, all in the name of won't somebody think of the children when we all know it's modern Californians trying to force everyone to have their political views.

>PS4の成功は小規模な会社の販売プロセスを緩和したことも一因となっている
いや違う。連中も間違いだらけだった
PS4を成功に導いた要因は、誰もWiiUが何なのかわからなかったことと、マイクロソフトが自爆したことだけ

>part of the PS4's success came from easing the publishing process for small developers, No it didn't. They did fuck all for them. The only thing that made the ps4 a success was that no one knew what the wii u was and Microsoft shot themselves in the foot.


まあ、頑張ってみればいいんじゃね

>5位 世界のアソビ大全 9,620本(累計 372,040本)
>12位 Ghost of Tsushima 6,108本 (累計 391,251本)

i mean, they can keep trying. who knows >5. Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics (Nintendo, 06/05/20) – 9,620 (372,040) >12. [PS4] Ghost of Tsushima (SIE, 07/17/20) – 6,108 (391,251)

テーブルゲームだからって見下してるのかもしれないけど、ラスアズ2より面白かったよね

Are you looking down on tabletop games? They're more fun than Tranny of Us 2

>お前は次に「売上なんて誰も気にしてないし」とか言う

>inb4 sales don't matter anymore

>PS2
DVDプレイヤーとして売れたのと、チートツール同梱で売られていたから

>PS3
ソニーは数十億ドルの損失に耐えなければならかったし、360の数字を抜くためだけに終売を先延ばしにした

>PS4
任天堂とマイクロソフトが勝手に自爆しただけ

売り上げは利益につながらなければ無意味だが、いまは日本についての話なんだからその画像はスレ違いだ

>PS2 DVD player status and sold in garbage bins in SEA with gameshark attached>PS3 Sony had to endure billions of dollars in losses and sell for extra years in order to just overtake the 360's numbers>PS4 Nintendo and Microsoft shooting themselves in the foot Sales don't matter when they don't translate into profit. But we're talking about Japan only so your list isn't even related to the topic.

PS3は発売当時は最も安価なBDプレイヤーだったことも忘れるなよ。当時のBDプレイヤーの多くは800ドルから1200ドルだった

Don't forgot the ps3 was also the cheapest blu-ray player when it came out. Most blu-ray players at the the time were $800-$1200 dollars.


なぜソニーはソニーとPSを成功させた国を捨てようとしてるのかしら?

Why is sony trying to abandon the country that made sony and the PlayStation a success?

成功させたのは欧州だと思われ

I'm sure that is Europe.


PS5には日本のすべてのメーカーが最高のチームと最大の予算をつぎ込んでくるわけよ。日本のコアゲーマーを獲得するのは容易いと言わざるを得ない

PS5 has every Japanese developer putting their best teams and biggest budgets on it, it's already going to be the dominant force for core gamers in Japan.

それはカプコンみたいな大手だけ
多くの中小は今世代から動かないか、PSから撤退するだけ

Only big ones like Crapcom. All the smaller ones aren't moving from this gen yet, or are leaving PS altogether.


lmao

こんなん見たのDS/Wii時代以来だわ

I haven't seen a blowout like that since the DS/Wii days.


海外はわかりませんが、日本でPS4を超えるのは簡単ではないと思います

1. 名無しchan
日本だとPS4スリムは凄く売れた。PS5もスリムが出てから一気に売れるっていう感じになるだろうな。
2. 名無しchan
売れはするだろうけどPS4超えるのは難しいと思うよ エロ表現の規制って最初のギャルゲーみたいなアニメ調だけじゃなくて日中韓辺りのcgキャラクターも結構規制対象にされやすいからね これから出るタイトルはリアル調だったりディズニーみたいなトゥーン調のものとキャラデザの多様性がだいぶ狭まる ソフト自体もファースト以外は独占であることがほぼ無くなったしその分ユーザーが分散する可能性も高いからね
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